Digitaalinen kulttuuri | |||||
Väitöskirja | |||||
Heinonen | Ulla | Sähköinen yhteisöllisyys. Kokemuksia vapaa-ajan, työn ja koulutuksen yhteisöistä verkossa | 2008 | Tiivistelmä | |
Turtiainen | Riikka | Nopeammin, laajemmalle, monipuolisemmin. Digitalisoituminen mediaurheilun seuraamisen muutoksessa | 2012 | ||
Mäenpää | Marjo | Co-created mobile narratives | 2013 | ||
Haverinen | Anna | Memoria Virtualis – death and mourning rituals in online environments | 2014 | Tiivistelmä | |
Ihamäki | Pirita | User Experience of Geocaching and Its Application to Tourism and Education | 2015 | Tiivistelmä | |
Östman | Sari | Millasen päivityksen tästä sais?” Elämäjulkaisijuuden kulttuurinen omaksuminen | 2015 | ||
Tuomi | Pauliina | Inviting the Audience – Interactive, Participatory, and Social Television in Finland 2004–2014 | 2015 | Tiivistelmä | |
Reunanen | Markku | Times of Change in the Demoscene. A Creative Community and Its Relationship with Technology | 2017 | ||
Friman | Usva | Gender and game cultural agency in the post-gamer era: Finnish women players’ gaming practices, game cultural participation, and rejected gamer identity | 2022 | ||
Sihvonen | Lilli | Kimble-lautapelin kestävä tuotesuhde – Kulttuurituotteiden uustuotantoprosessit | 2022 | ||
Holappa | Anne | Minä ja sinä. Kulttuuriset mallit suomalaisessa nettideittailussa | 2023 | ||
Korkeila | Henry | Resources, capital, and players inside the game worlds: Bourdieusian approach to game cultures | 2023 | ||
Koski | Johannes | Producing Affection: Affect and Mediated Intimacy in Pokémon | 2023 | ||
Heljakka | Katriina | How Play Moves Us: Toys, Technologies, and Mobility in a Digital World | 2024 | ||
Pro gradu | |||||
Aimola | Laura | Suomen podcast-kulttuuri - kehityskatsaus ja uudet muodot | |||
Heinonen | Essi | Naisten kokemat verkkoyhteisöllisyyden muodot Facebook-ryhmässä | |||
Rosenholm | Heini | Maatilavideoiden julkaisu ja toiminnan ammattimaisuus | |||
Turtiainen | Riikka | Penkkiurheilijasta virtuaaliurheilijaksi. Digitalisoituva urheilun kuluttaminen | 2005 | Tiivistelmä | |
Haaslahti | Saara | Mainonta verkossa - ärsyttävää vai asiallista? Kuluttajien näkemyksiä Internet-mainonnasta | 2006 | Tiivistelmä | |
Ihamäki | Pirita | Digiajan aarteenetsintäleikit harrastuksina ja opetussovelluksina | 2006 | Tiivistelmä | |
Lankinen | Jonna | Käyttäjien näkemyksiä Porin kaupungin sähköisistä asiointipalveluista 2007 | 2007 | Tiivistelmä | |
Tuomi | Pauliina | Juontajuus 2000-luvun ”televisiojätteessä”? - Juontajan rooli interaktiivisissa tv-mobiilipeleissä ja soittovisoissa | 2007 | Tiivistelmä | |
Varnila | Juha | Teknologiset järjestelmät tieteiskirjallisuuden dystopiassa - Jevgeni Zamjatin & Me | 2007 | Tiivistelmä | |
Visti | Saila | Televisio - sosiaalinen media? Nykypäivän televisio katsojien välisessä vuorovaikutuksessa | 2007 | Tiivistelmä | |
Kunnas-Holmström | Kati | Käsitetaidetta kuusivuotiaille, semiotiikkaa senioreille. Toimivaa museopedagogista Web-sovellusta etsimässä | 2008 | Tiivistelmä | |
Stenfors | Leila | Kunnallisten verkkopalvelujen tuottaminen. Haastattelututkimus Porin kaupungin kolmen hallintokunnan verkkopalvelujen tuotantoprosessista | 2008 | Tiivistelmä | |
Vahtokari | Kirsi | Interaktiivinen tv nyt. Interaktiivisten tv-ohjelmien ominaisuudet ja lajityypit | 2008 | Tiivistelmä | |
Kyösti | Susanna | Opetusmateriaalin tuottaminen Moodle-ympäristössä | 2009 | Tiivistelmä | |
Hirvonen | Mikko | BBS-harrastajat 1990-luvun tietoverkkokulttuurin murrosvaiheessa - näkökulmia Internetin kulttuuriseen omaksumiseen | 2010 | Tiivistelmä | |
Kousa | Hanna-Kaisa | ”Sehän on nimenomaan yks matkan nautinto”: matkailijoiden tiedonhankinta internetissä | 2010 | Tiivistelmä | |
Viljanen | Marjo | Virtuaalikennelit tyttöjen omana tekniikkahauskana. Suomalaisen virtuaalikenneltoiminnan muutos 1990-luvun alusta vuoteen 2010 | 2010 | Tiivistelmä | |
Koivula | Mika | Mediat lomalla - medioiden käyttö ja niiden lomautuminen | 2011 | Tiivistelmä | |
Köönikkä | Juha | Digitaalisten pelien kehitystyö Suomessa 1980-luvulta 2000-luvulle | 2011 | Tiivistelmä | |
Toivanen | Jussi | ”Poliisi tunkeutui Facebookiin. Poliisin sosiaalisen median kanavat ja viestintä | 2011 | Tiivistelmä | |
Hakakari | Tiina | Hätävara vai mukana kulkeva kaveri? Vantaalaisten kotona asuvien vanhusten kokemuksia turvapuhelimesta ja sen käytöstä | 2012 | Tiivistelmä | |
Isoviita | Reetta | Vain radioleikkiä? Podcastaus suomenkielisen harrastajan näkökulmasta | 2012 | ||
Kaunistola | Mari | Lähipoliisitoimintaa virtuaalisesti - Viestintää ja vuorovaikutusta poliisiradiossa | 2012 | Tiivistelmä | |
Kolehmainen | Suvi | ”Sen täytyy kuvastaa sitä, mitä mä edustan.” Suomalaisten poliitikkojen tavat hyödyntää internetiä vuonna 2010. | 2012 | Tiivistelmä | |
Kurjenniemi | Emmy | Mainonnan muutos Pelit-lehdessä vuosina 1992-2004 | 2012 | Tiivistelmä | |
Naskali | Tiia | Digitaaliset pelit museossa - kokemuksia ja havaintoja näyttelyjen suunnittelusta ja toteutuksesta | 2012 | Tiivistelmä | |
Sihvonen | Katja | Internetin vaikutukset porilaisiin matkatoimistoihin | 2012 | ||
Friman | Usva | Pelimaailmojen fantastiset naiset. Digitaalisten pelien hahmoesitykset ja niiden tutkimus. | 2013 | Tiivistelmä | |
Frondelius | Johanna | Joditabletteja ja tunteiden myllerrystä. Suomalainen sosiaalinen media Fukushiman onnettomuuden kriisiviestinnässä | 2013 | Tiivistelmä | |
Graan | Taina | Virtuaalilähiöstä draaman näyttämöksi. The Sims visuaalisena ja kerronnallisena työkaluna. | 2013 | Tiivistelmä | |
Keränen | Nana | Oppimispelien käytön edellytykset opettajilta. Toimintatutkimus opettajista oppimispelien suunnittelijoina. | 2013 | Tiivistelmä | |
Kotiranta | Marianne | Lankutusta ja vinkkailua. Vertaileva tutkimus kirjastojen sosiaalisen median käytöstä. | 2013 | Tiivistelmä | |
Lund | Aija | Korpela Paper Ky:n verkkopalvelun käytettävyyden arviointia käyttäjätiedon pohjalta | 2013 | Tiivistelmä | |
Matikainen | Anna | Kuluttajan luottamus paikalliseen mediaan Porin alueella. | 2013 | Tiivistelmä | |
Roponen | Saija | Pelaamalla muistin syövereihin. Muistia harjoittavien pelien luokitus | 2013 | Tiivistelmä | |
Salminen | Tiina | Hallittu kaaos. SuomiAreena — tapahtuman kasvu vuosina 2006-2012 | 2013 | Tiivistelmä | |
Sinkkonen | Aliisa | Tehdään seminaariin ohjelmanumero - ei kun tehdäänkin oikea peli! Off Topic -pelin suunnittelu ja testaus 2010-2011 | 2013 | Tiivistelmä | |
Aaltonen | Johanna | Katsaus suomalaisten naisten matkakertomuksiin sekä niiden osuuteen matkailujournalismissa 2000-luvulla | 2014 | Tiivistelmä | |
Ala-Luopa | Saara | ”What an awesome time to be a fan!” ‒ Kokemuksellisuuden muodostuminen Batman: Yön Ritari -elokuvan markkinointiin kehitetyssä ARG-pelissä | 2014 | Tiivistelmä | |
Kouhia-Rinne | Leena | Tahallisten tietovuotojen prosessit ja niiden osatekijät | 2014 | Tiivistelmä | |
Savolainen | Pentti | Sukupuolten väliset suhteet keskustelupalstalla - Hommaforumin viestiketjujen tarkastelua sukupuolinäkökulmasta | 2014 | Tiivistelmä | |
Sihvonen | Lilli | Kulttuurituotteen suunniteltu vanhentaminen ja henkiinherättäminen. Esimerkkinä Disneyn Lumikki ja seitsemän kääpiötä. | 2014 | Tiivistelmä | |
Tawast | Pinja | Japanilaisuuden mielikuvat Otamatoneinstrumentin verkkoesityksissä | 2014 | Tiivistelmä | |
Tervo-Hiltula | Peppi | Panostetaan painotuotteisiin, viskataan vain verkkoon! – Tapaustutkimus Liikenneturvan lapsille ja nuorille suunnatuista materiaaleista | 2014 | Tiivistelmä | |
Ahvenjärvi | Mari | "Meille pelaaminen on semmoista mukavaa yhdessäoloa" – 3–8-vuotiaiden lasten vanhempien osallistuminen ja suhtautuminen lasten digitaaliseen pelaamiseen | 2015 | ||
Hakkarainen | Esa | Piipittävän pelimusiikin evoluutio – Vanhan digitaalisen pelimusiikin muutos kolmen pohjoismaisen retropelimusiikkiyhtyeen toiminnan kautta tarkasteltuna vuosina 2000 - 2010 | 2015 | Tiivistelmä | |
Jalaskoski | Sanna | Markkinointisuunnitelma ja sisältöstrategia avaimia kiinnostavaan verkkosisältöön. Verkkosisällöntuotannon hyödyt ja haasteet uudessa pienyrityksessä. | 2015 | Tiivistelmä | |
Kotiniemi | Linnea | Moottoriratojen kiiltävin brändi - Sosiaalisen median käyttömahdollisuudet moottoriurheilijan henkilöbrändäyksessä | 2015 | Tiivistelmä | |
Lepistö | Onerva | Nettinatiivit Muumilaaksossa. Tutkimus muumeista suomalaissa verkkokulttuureissa vastakulttuurisina esityksinä | 2015 | Tiivistelmä | |
Matinlinna | Salli | Pöytälaatikkoluonnoksista digitaaliseksi tarinaksi –Autoetnografia visuaalisen novellin suunnittelusta ja toteutuksesta | 2015 | Tiivistelmä | |
Pihlajamäki | Hanna | Liikuttava yhteisö. Verkkoyhteisöjen ja liikuntajulkaisemisen merkitys suomalaisten aktiivisesti liikkuvien aikuisten liikunnan harrastamisessa | 2015 | Tiivistelmä | |
Pola | Heikki | Suomalaisten teatterifestivaalien verkkoläsnäolo | 2015 | Tiivistelmä | |
Riihentupa | Timo | Jalkapallomaailma taskussa. Twitter jalkapallon seuraamiskokemusta täydentävänä palveluna | 2015 | ||
Virtanen | Melissa | : ”Coca-Cola, sitä arkkimaagikin juo!”. Suomalaisten suhtautuminen pelinsisäiseen mainontaan. | 2015 | Tiivistelmä | |
Wrang | Vaula | Ammattina muotibloggaaja? | 2015 | Tiivistelmä | |
Hanhimäki | Sakari | Ohjeita järjestykseen, suunnitelmia julkaisuun: Hallinnon ohjeistusten ja museokäytännön kohtaaminen Porin taidemuseon digitointiprojekteissa | 2016 | ||
Hannukainen | Marika | Urheiluviestinnän murroksessa – Superpesis-seurojen sosiaalisen median käyttö | 2016 | ||
Hauhia | Tuomas | Riistakameran arkipäiväistyminen ja näkyminen sosiaalisessa mediassa | 2016 | ||
Hokkanen | Anna | Mediakasvatuksen kehitys painopistealueiden ja visuaalisen lukutaidon näkökulmasta | 2016 | ||
Pajunen | Sofia | Hyaluronihappoa huuliin, Silikonia rintoihin ja Botoxia juonteisiin. Suomalaisen kulttuuriperinnön hyödyntäminen kauneuskirurgiaa tarjoavien yritysten verkkosivuilla. | 2016 | ||
Pekkarinen | Heta | Teknologian ja leppoistamisen yhteensopivuus - Älypuhelimen käyttö hitaan luontomatkailun kontekstissa | 2016 | ||
Seppä | Kristiina | Luonnosviivoista videopelihahmoiksi - Konseptitaiteilijan valinnat hahmokuvien taustalla | 2016 | ||
Vestergård | Marika | Vanhempien näkemys lasten ja nuorten toiminnasta verkkopalveluissa | 2016 | ||
Wahl | Ann-Christine | Teräsmiehen työhakemus. Sisällönanalyysi sosiaalista mediaa hyödyntävistä työhakemuksista. | 2016 | ||
Höyssä | Katariina | ”Sisällöntuotantoa, viestintää ja markkinointia.” Sosiaalisen median käyttötavat Suomen Punaisen Ristin Hämeen Piirin työntekijöiden toiminnassa | 2017 | ||
Kauppi | Iida | Paikallinen sanomalehti, nuoret aikuiset ja tulevaisuus, 25-34-vuotiaiden mediankäyttötapoja sekä näkemyksiä journalismin kehittämisestä Rauman seudulla | 2017 | ||
Marjamäki | Antti-Jussi | Digitaalisuus elokuvan ennakkosuunnittelussa | 2017 | ||
Sippola | Harri | Joukkoistamalla kuvatun dokumenttielokuvan tuotantoprosessi | 2017 | ||
Suorsa | Tiia | Digitoitu maito ei valu – digitaalisten ja aineellisten museoesineiden materiaalisuus, aika ja suhde museokävijään. | 2017 | ||
Wahlman | Jani | Toimintatutkimus sisäisen markkinoinnin kehittäjänä keskisuuren ohjelmistoyrityksen sosiaalisessa verkkoyhteisössä | 2017 | ||
Heinonen | Anna | Henkilökohtaisesta yhteisölliseen, elämyksestä kasuaaliin - sarjakuvan digitalisoitumisen vaikutus lukukokemukseen | 2018 | ||
Lindholm | Asta | "Live on aina live" – klassisen baletin suoratoiston yleisökokemus | 2018 | ||
Nikander | Ville | virtuaalitavaroilla uhkapelaaminen Counter-Strike: Global Offensive -tietokonepelissä | 2018 | ||
Penttilä | Katriina | History of Escape Games examined through real-life-and digital precursors and the production of Spygame | 2018 | Tiivistelmä | |
Vaahensalo | Elina | Minä, ne muut ja Suomi24. Toiseuttavan verkkokeskustelun määrittely ja tutkiminen | 2018 | ||
Valtonen | Heidi | YouTuben leluvideoilmiö : Katsotuimpien lelukanavien sisällöt ja menestystekijät | 2018 | Tiivistelmä | |
Wallenius | Tytti | Kaikkien aikojen someleiri. Partiolaisten suhtautuminen sosiaalisen median hyödyntämiseen suurleirillä ja partiossa yleensä. | 2018 | ||
Wallenius | Tytti | Kaikkien aikojen someleiri : Partiolaisten suhtautuminen sosiaalisen median hyödyntämiseen suurleirillä ja partiossa yleensä | 2018 | ||
Hamari | Milla | Vantaan kaupungin Facebook-sivu asukasosallistumisen ja vuorovaikutuksen edistäjänä | 2019 | ||
Kesti-Helia | Jere | ”Our program is moving with rapid momentum” Sanomalehtikeskustelu liittyen NASAn edistymiseen Apollo-avaruusohjelmassa vuosina 1967–1969 | 2019 | ||
Lehtonen | Merja | Pelin liikunnallistaminen : Kimblestä liikuntaa Pitkis-Sport-leirillä | 2019 | ||
Metsälä | Mira | Työkaverina robotti : Porin perusturvan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijöiden ajatuksia ja asenteita robotiikasta | 2019 | ||
Sivulainen | Suvi | Mediataiteen muutos vuosina 1989–2013 CARTES-keskuksen kautta tarkasteltuna | 2019 | ||
Adler | Nora | Suomalaisten kuluttajien suhtautuminen kiinalaisten verkkokauppojen eettisiin periaatteisiin vuonna 2019 | 2020 | ||
Akkanen | Pinja | Aito vai ihanteellinen minä? Nuorten minäesitys Instagramissa profiilityön keinoin | 2020 | ||
Erkkilä | Katri | NATSI, RAISKAAJIEN SUOJELIJA, RUMA HUORA JA KIIHOTTAVA KAUNOTAR. Eduskuntavaaleissa 2019 ehdolla olleiden naisten kokemuksia verkkohäirinnästä. | 2020 | ||
Korpinen | Aino | Tekijäkokemukset painetun ja digitaalisen zinejulkaisun osatekijöistä | 2020 | ||
Nelimarkka | Anu | ”Some on taustalla eikä prioriteetti ykkönen.” Satakunnan nettipoliisien kokemuksia sosiaalisen median parissa tehdystä työstä. | 2020 | ||
Oikarinen | Sanna | Verkkovälitteisyyden vaikutukset taiteen vuorovaikutusprosesseihin | 2020 | ||
Suopanki | Tero | Suomalaisten matkailualan asiantuntijoiden some- ja medianäkyvyys sekä somestrategiat | 2020 | ||
Yli-Kauppila | Nicklas | Kokemuksia maaseudun, maa- ja metsätalouden digitalisaatiosta | 2020 | ||
Fager | Kati | Pelillistämisen vaikutukset kiinteistöhuollon ja siivousalan työtehtävissä | 2021 | ||
Kangas | Eero | Myyttinen tekoäly Tekoälyn myytit akateemisessa filosofiassa 1950–1970–luvuilla | 2021 | ||
Mäkynen | Amanda | SYMPATIASTA TAPPOUHKAUKSIIN. Japanilaisten rock-muusikkojen parisuhdestatusta koskevat verkkokeskustelut faniyhteisöissä | 2021 | ||
Pääkkönen | Linja | Sosiaalisen median mahdollisuudet alueen brändimarkkinoinnissa – Esimerkkinä Reposaari | 2021 | ||
Peltonen | Jenna | Koronameemien ensimmäinen aalto Facebookin Korona-lore ryhmässä | 2021 | ||
Sillanpää | Iiro | Tutkimus NHL-videopelien pelaamisesta Suomessa | 2021 | ||
Uusi-Kartano | Minka | Itsediagnosointi – mikä on median rooli ja mikä on terveydenhuollon näkökulma? | 2021 | ||
Vaahtera | Tuuli | SOSIAALINEN MEDIA DIGITAALISEN LÄHISUHDEVÄKIVALLAN VÄLINEENÄ | 2021 | ||
Aaltonen | Sanna | Sinun naiseutesi ei ole sinun. Mitä on sisäistetty naisviha, miten sitä tuotetaan ja miksi siitä pitää puhua. | 2022 | ||
Honkasalo | Tomi | Vanhassa vara parempi. Elokuvareboottien käsittely Internetin käyttäjäarvosteluissa. | 2022 | ||
Juopperi | Tiia | Nuorisotyötä verkossa. Turun Tyttöjen Talon verkon kautta toteutettavan toiminnan kehittäminen Keijun varjo -hankkeen ja Sua varten somessa -hankkeen kokemusten pohjalta. | 2022 | ||
Juvonen | Nea | "Keittää teetä ja istuu hetkeksi miettimään, miltä tuntuu ja mitä kannattaa tehdä, siinä luotettavin ja halvin mittari". Kokemuksia itsensämittaamisteknologioiden käyttämättömyydestä ja käytön lopetta | 2022 | ||
Kamberg | Sini-Charlotta | Vuorovaikutuksellinen verkkosimulaatio hoitotyön opetuksen välineenä toisella asteella | 2022 | ||
Leppänen | Lauri | Ironisia supertähtiä ja autenttisia luusereita: Rappiotube verkkokeskustelun ja fanikulttuurin ilmiönä | 2022 | ||
Leppäniemi | Heli | Digijoogaa luontopolulla. Digitaalista hyvinvointia tukevien palveluiden kehittäminen luontoympäristöihin. | 2022 | ||
Timonen | Aasa | Synkän tulevaisuuden tarinamaailmat. Transmediaalinen tarinankerronta Warhammer- harrastuksessa | 2022 | ||
Vapaala-Riikonen | Marika | Kasvaako kouluissa parempi digisukupolvi? Tunne- ja vuorovaikutustaidot tieto- ja viestintäteknologiataitojen opetuksessa perusopetuksen ala-luokilla Satakunnassa | 2022 | ||
Vestergård | Katariina | Sähköisen osallistumisen reunaehdot: Kuntalaisten suhtautuminen Seinäjoen kaupungin digitaalisten kanavien käyttöön ja kehittämiseen | 2022 | ||
Eerikäinen | Enni | Toksista pelikulttuuria parantavat toimet Overwatch-pelin vähemmistöpelaajien näkökulmasta | 2023 | ||
Gaetz | Matleena | Videoesseestä tube-esseeksi: romantisoinnin audiovisuaaliset vaikutuskeinot sosiaalisessa mediassa. | 2023 | ||
Harvala | Petra | TikTok Suomen museokentällä | 2023 | ||
Kaunisto | Ella | Kuoleman ja tuonpuoleisen kuvaukset God of War: Chains of Olympus -pelissä | 2023 | ||
Ketola | Markus | Vastuullisuusviestintä valokuvina. Suomalaisten pörssiyhtiöiden vastuullisuusviestintä Instagramin valokuvissa | 2023 | ||
Lehtinen | Riikka | @voimaantunutmies - Instagram-satiiria sukupuolinormeista | 2023 | ||
Matero | Mea | Pelillistäminen ja pelillisyys politiikassa | 2023 | ||
Skantsi | Sami | "This is what it sounds like on Planet Pumpkin" Avaruuden tematiikka The Smashing Pumpkins -yhtyeen tuotannossa vuosina 1991-1996 | 2023 | ||
Aalto | Silja | Koirat sosiaalisen median vaikuttajina. Lemmikkitilien rakentuminen Instagramissa ja Facebookissa. | 2024 | ||
Eerikäinen | Rosa | Social Media Fatigue. Causes and effects on 18-to-29-years old users. | 2024 | ||
Jäntti | Jenni | ”Mitä vittua nyt taas, luulin, että tällainen sekoilu on lopetettu?” Kiroilu Instagramin meemeissä | 2024 | ||
Keinänen | Julia | Osallistujien kokemuksia Instagramin kaverihauista | 2024 | ||
Lahdeniemi | Veli-Matti | ”Eniten vituttaa spandex urpot” Vuonna 2020 Tampereella alkanut verkkokeskustelu polkupyöräilystä | 2024 | ||
Lahti | Roosa | “The toxicity in this comment section is crazy” Showpainin antifanit sosiaalisen median kommenttikentissä | 2024 | ||
Luoma | Sonja | Hahmosuunnittelua otomepelien pohjalta. Sukellus naisille suunnattujen romanssipelien hahmotyyppeihin. | 2024 | ||
Martinez Ziegler | Samantha | Emails From Our Good Friend Jonathan Harker: Dracula Daily’s Effect on The Reader Experience of Dracula and the Dynamics of Fandom on Tumblr | 2024 | ||
Pajunen | Julia | Median merkitys marginaalissa eläville | 2024 | ||
Pietilä | Sanna | Sodanajan Helsinki osallistavassa Kaikkein kallein? -videoesityksessä yläkoululaisten ja lukiolaisten kertomana | 2024 | ||
Puhakka | Onerva | "Ehkä pääsin lapsena pelien kautta johonkin toiseen maailmaan" Kokemuksellisuuden rakentuminen Crash Bandicoot -videopelisarjassa | 2024 | ||
Puisto | Nea | Instagram Reels -videot Yrityksillä. Tapaus: Instagram Reels video -koulutukset Satakunnan Osuuskaupoissa. | 2024 | ||
Kanditutkielma / Proseminaari | |||||
Haaslahti | Saara | Lara Croft kännykässä - mobiilipelien käyttäjäkuvaa etsimässä | 2004 | ||
Hammarberg | Eija | ”Se alkoi olla mulle tärkeämpi kuin pojalle” - Vanhempien näkemyksiä virtuaalileluista lasten leikeissä | 2004 | ||
Helin | Tuomas | Linux ja Tietokone-lehti | 2004 | ||
Ihamäki | Pirita | MikroBitti, mikä hitti? Mainonnan määrän muutokset MikroBitissä vuodesta 1984 vuoteen 2000 | 2004 | ||
Kulmala | Leila | Miltä näyttää naisille suunnattu verkkopalvelu? Tutkimus Ellit-verkkosivuston visuaalisesta ilmeestä | 2004 | ||
Toivanen | Jyrki | Multimediaa kämmenellä. Porin Golfkerholaisten ja Satakunnan golfmarkkinoinnista vastaavien henkilöiden odotuksia ja toiveita multimediaviestien sisällöstä | 2004 | ||
Turtiainen | Riikka | Virtuaalikenttien Pelét. Huomioita Internetin jalkapalloaiheisen keskustelupalstan nimimerkeistä | 2004 | ||
Vahtokari | Kirsi | Fiksummat vaatteet. Vaatteiden älykkyyden määrittely suomalaisessa lehtikeskustelussa 2000-2002 | 2004 | ||
Asikanius | Heikki | Digitaaliseen pelaamiseen liitettäviä ennakkoluuloja ja pelkoja | 2005 | ||
Hätönen | Essi | Fw:Re:Fwd: Lähetä tämä eteenpäin! Toiminnan tapoja ja motiiveja sähköpostin kiertokirjeilmiön taustalla | 2005 | ||
Kaarakainen | Suvi-Sadetta | Digitaalisen minän muodot Internetin seuranhakusivustoilla | 2005 | ||
Kupari | Risto | Multimedia äänilevyllä - 1990-luvun kokeiluista DVD-julkaisuihin | 2005 | ||
Tuomi | Pauliina | Mobiilia liikehdintää - havaintoja mobiileista tv-peleistä ja syistä suosion takana | 2005 | ||
Visti | Saila | Klik! sanoi kännykkä — kamerapuhelinten valokuvaustoiminnot internetkeskusteluissa | 2005 | ||
Josefsson | Joonas | Haasteena television digitalisoiminen. Asiantuntijoiden näkemyksiä murroksesta | 2006 | ||
Koivula | Mika | Olohuoneesta äänitysstudioksi. Kotistudioharrastuksen aloittaminen ja harrastuksen eri muodot | 2006 | ||
Kunnas-Holmström | Kati | Rantaniittyjen vuosikymmenet - verkkonäyttelysovelluksen toteuttaminen | 2006 | ||
Kyösti | Susanna | Lautapelisuunnitteluprosessi Nelostuote Oy:ssä | 2006 | ||
Lankinen | Jonna | Täällä päätoimittaja, klikkaako kukaan? Kolmen paikallislehden verkkoversioiden ominaisuuksia 2006 | 2006 | ||
Pullinen | Paula | Kristillisen televisiokanavan alkutaival Suomessa TV7 Uutisten kertomana | 2006 | ||
Rantanen | Maija | Suomalaisen perheen elektronisoituvat joululahjat | 2006 | ||
Riikonen | Anu | Verkkomainonnan muutos mtv3.fi -sivuilla vuosina 1996-2005 | 2006 | ||
Ruuska | Vesa-Matti | ”Suomalainen digiradio jäi torsoksi” - Digital Audio Broadcasting Suomessa 1998-2005 | 2006 | ||
Varnila | Juha | Homo Technologi - teknologisoituva ihminen. Kehon teknologisen kehittämisen pioneerit: Stelarc & Kevin Warwick | 2006 | ||
Viljanen | Marjo | Kuvitteellista koirien kasvatusta Internetissä. Harrastajien käsityksiä virtuaalikenneleistä | 2006 | ||
Hakakari | Tiina | Nähdäänkö Skypessä? Tietoyhteiskunnan uudet viestintämuodot ja ikääntyvät naiset niiden käyttäjinä | 2007 | ||
Hirvonen | Mikko | BBS-harrastus Suomessa 1993-1999 - havaintoja toiminnan piirteistä ja muutoksista | 2007 | ||
Isoviita | Reetta | Saapuuko ooppera olohuoneeseen? - ooppera DVD-formaatissa | 2007 | ||
Juutilainen | Taru | Maskuliiniset metallimiehet sateenkaarimaassa - 2000-luvun rakkaustarinoita | 2007 | ||
Östman | Sari | Agrippa ja Ihanat Naiset Blogissa - suomalaisnaisten online-päiväkirjat vuosina 1996 ja 2006 | 2007 | ||
Rautiainen | Noona | Valokuva ei valehtele? Dokumenttikuvan todistusarvo digitaalisen kuvankäsittelyn aikakaudella | 2007 | ||
Saarinen | Tuuli | Komeita mieshahmoja kohtuullisen vähissä vaatteissa - fanitaide faniuden ja taiteen muotona internetissä | 2007 | ||
Jylhä | Annakatriina | Anonyymeja puheenvuoroja etnisyydestä. Analyysi internetkeskusteluista ja romaneihin kohdistuvasta rasismista Satakunnan Kansan keskustelupalstalla 4.6.2006-20.9.2007 | 2008 | ||
Kivenmaa | Aapo | Navigaattorikäyttöliittymän kehittäminen käyttäjälähtöisesti Boliden Harjavalta Oy:ssä | 2008 | ||
Kolehmainen | Suvi | Television digitalisoituminen katsojan näkökulmasta | 2008 | ||
Köönikka | Juha | Nintendon paluu konsolisodan kärkeen Wii-konsolilla | 2008 | ||
Koski | Johannes | ”You are likely to be eaten by a grue.” - Oman seikkailupelin suunnittelu ja toteutus sekä seikkailupelien historian vaikutus siihen | 2008 | ||
Kousa | Hanna-Kaisa | Eläkeläisten internetinkäytön erityispiirteet | 2008 | ||
Kurjenniemi | Emmy | Yhdessä Azerothissa: yhteisöllisyys World of Warcraft -pelissä | 2008 | ||
Nurmi | Annika | Lapsi tietokoneen käyttäjänä: neljäsluokkalaisten kirjoittamia aineita tietokoneen käytöstä | 2008 | ||
Roponen | Saija | Bloggari - muotimaailman uudet keisarit. Vertailussa suomalainen, ruotsalainen ja amerikkalais-englantilainen muotiblogi-kolmikko | 2008 | ||
Sihvonen | Katja | Ilta-Sanomien verkkolehden nettikyselyt: lukijoiden kokemuksia vuorovaikutteisuudesta | 2008 | ||
Sinkkonen | Tuomas | ”Hyvä ja näkymätön systeemi”. Valvonta ja valvonnan kokemus Porin yliopistokeskuksessa | 2008 | ||
Söderman | Linda | ”Ennenkin on osattu tehdä - nyt monet asiast käyvät vain nopeammin ja kätevämmin”. Graafisten suunnittelijoiden käsityksiä digitaalisen teknologian vaikutuksista työhönsä | 2008 | ||
Tapio | Aliisa | Digitaalisissa peleissä menestyminen: pelaamisen motiivit ja menestys Travianissa | 2008 | ||
Tawast | Pinja | Anime - suomalaisten anime- ja mangaharrastajien lehti | 2008 | ||
Vuorinen | Anna | Museopedagogiikka ja saavutettavuuden toteutuminen suomalaisten taidemuseoiden internetsivuilla | 2008 | ||
Ala-Luopa | Saara | Paljastus, tunnustus vai todistus? Tutkimus Huorapäiväkirja -blogin vaikutuksesta ja asemasta blogosfäärissä vuonna 2007 | 2009 | ||
Ala-Ojala | Katri | Uutisia aikuisten leikkikentältä Facebook-uutisointi Helsingin Sanomien verkkopalvelussa 19.11.2008-28.2.2009 | 2009 | ||
Graan | Taina | Pelistä tarinoiksi The Sims 2 luovan tekstin tuottamisen työkaluna | 2009 | ||
Heino | Ira | Piirrettyjä pojille - Japanilaisen ja amerikkalaisen piirrosanimaation eroja ja yhtäläisyyksiä | 2009 | ||
Koivisto | Katja | Äitien verkot - virtuaalietnografiaa kotiäitien internetarjesta | 2009 | ||
Ruokonen | Miina | Postitaidetoiminnalla näkyväksi - Postitaideaktiivit ja internet | 2009 | ||
Kettunen | Jari | Haudattu kone. Tietotekniikan ei-käyttäminen porilaisissa hautaustoimistoissa | 2010 | ||
Lehtinen | Minna | Sosiaalisen median asema Suomen lukio-opetuksessa. Opettaja muutosten teknisissä rattaissa | 2010 | ||
Lepistö | Karoliina | Rakas kaupallinen päiväkirjani. Tutkimus suomalaisten muotiblogien kaupallistumisesta vuosina 2007-2010 | 2010 | ||
Mäkilä | Milla | Seuranhakua Facebookin suojissa. ”Vie mut minne vaan.. viestiä inboxiin ja seikkailu on valmis alkamaan.” | 2010 | ||
Naskali | Tiia | Lapset ja kulttuuriympäristö. Hyötypelin suunnittelua Ahlaisten koululle | 2010 | ||
Nurmi | Ville | Musikaalien uusi tuleminen. Tarkastelussa South Park: Bigger, Longer & Uncut | 2010 | ||
Taina | Laaksonen | Muotia ja markkinoinnin muutosta. Sosiaalinen media vaatesuunnittelijan työssä | 2010 | ||
Friman | Usva | Enemmän kuin vain peli? Final Fantasy XI Onlinen merkitys pelaajilleen | 2011 | ||
Hakkarainen | Esa | Videomateriaalia Internetiin oppimisen tueksi. Käyttäjäkeskeisen Internet”videosoittimen suunnittelu Turun opettajankoulutuslaitoksella Rauman yksikössä | 2011 | ||
Jalaskoski | Sanna | Vanhoja vuosikertoja, uudenlaista markkinointia. Kyselytutkimus tamperelaisten vintageyrittäjien internetmarkkinoinnista | 2011 | ||
Kaunistola | Mari | Viestintää ja vuorovaikusta sosiaalisen median keinoin. Youtube - ennalta estävän toiminnan kanava poliisissa | 2011 | ||
Keränen | Nana | Satakuntalaisten opettajien asenteet oppimispelejä kohtaan | 2011 | ||
Marjamäki | Antti-Jussi | Teatterikentän digitalisoituminen. Videokuvan luova käyttö harrastajateatterin produktioissa | 2011 | ||
Matikainen | Anna | Klubit ja kulttuuritapahtumien Facebook-markkinointi. Bar Kinon markkinoinnin muutos vuosina 2002-2010 | 2011 | ||
Matinlinna | Salli | Virtuaalista koiraa ulkoiluttamassa. Nintendogsin tuotteistaminen vuosina 2005—2006 | 2011 | ||
Metsälä | Mira | Arvojen ja lakien kohtaaminen sosiaalisessa mediassa. Käyttäjien kokemukset kuvajulkaisusta Facebookissa | 2011 | ||
Salminen | Tiia | Internetin omaksuminen. SuomiAreena-tapahtumassa vuosina 2006-2010 | 2011 | ||
Vuolukka | Anne | Ydinvoiman vastainen liike verkossa. Olkiluoto Blockade ja Pro Hanhikivi verkkoaktivismin tapausesimerkkeinä | 2011 | ||
Aaltonen | Johanna | HeiaHeia — Erilaisten liikunta-alan toimijoiden esilläolo liikuntapäiväkirjassa | 2012 | ||
Frondelius | Johanna | Fukushiman kriisiviestintä Suomessa — Sosiaalinen media kriisiviestinnässä | 2012 | ||
Hannukainen | Marika | Porispere & Facebook — Luovan markkinoinnin merkitys lopullisen tuotteen menestyksessä | 2012 | ||
Hokkanen | Anna | ”Have you got your lions crossed?” Havaintoja kuvan ja musiikin suhteesta elokuvissa Fantasia ja Leijonakuningas. | 2012 | ||
Kotiranta | Marianne | Porin kaupungin Viestintä ja tapahtumat -yksikön sosiaalisen median käyttöönottoprosessi | 2012 | ||
Riihentupa | Timo | Jalkapalloihmiset keskustelupalstoilla. Miksi FutisForum 2:lla virtuaalifanitetaan? | 2012 | ||
Toivanen | Vaula | Tykkääjien kelkassa. Porin ikkuna -Facebook-sivun käyttäjätutkimus | 2012 | ||
Vanhatalo | Isabell | Facebook-ystäväni Verkko-Birgit. Virtuaalihahmo Satakunnan Kansan sosiaalisen median lähettinä | 2012 | ||
Virtanen | Melissa | ”In my restless dreams, I see that town... Silent Hill.” Pelaajakokemuksia kauhukaupungista | 2012 | ||
Hanhimäki | Sakari | ”Katotaan kun yksi hauska tyyppi pelaa jotain tosi vaikeeta pelii”. Katsojakokemuksia pelaamisen livestreemauksesta. | 2013 | ||
Iiro | Lehtonen | Väärinpelikirja. Pelaajien määritelmiä väärinpelaamisesta NHL12-videopelin keskusteluketjuissa | 2013 | ||
Kouhia-Rinne | Leena | Mitä kuvat näyttävät ja sanat kertovat - helsinkiläisten kiinteistövälittäjien näkökulmia sekä kriittistä tarkastelua internetin asuntomyynti-ilmoitusten kuvista ja teksteistä. | 2013 | ||
Lehtonen | Iiro | Pelaajien määritelmiä väärinpelaamisesta NHL12-videopelin keskusteluketjuissa. | 2013 | ||
Vestergård | Marika | ”Luottava ja pitkäjänteinen yhteistyö”. IT-alan tapausesimerki yritysten välisestä yhteistyökumppanuudesta. | 2013 | ||
Höyssä | Katariina | Käyttäjien kuluttajakäyttäytyminen Nelly.com-nettikaupassa | 2014 | ||
Keskinen | Esa | Arabikevään airut. Twitterin vaikutukset uutisointiin Egyptin kansannousuista Helsingin Sanomien ja Ilta-Sanomien verkkosivuilla | 2014 | ||
Liimatta | Laura | iPod Nano ja iTunes käyttäjien kokemana | 2014 | ||
Rosenholm | Heikki | Väkivaltaa ja erotiikkaa. Elokuvasensuurin merkitys brittiläisen Hammer-yhtiön vuoden 1958 Dracula-elokuvassa | 2014 | ||
Heikkilä | Kai | Taistellaan korteilla. Battle Arenan suunnitteluprosessi ja testaus | 2015 | ||
Malinen | Aleksi | Kuvan kaiho. Instagram-kuvien tarkasteleminen nostalgia-käsitteen avulla | 2015 | ||
Nikander | Ville | Korttipeli, harrastus vai elämäntapa? Magic: The Gathering -keräilykorttipelin harrastaminen Suomessa ja sen merkitykset pelaajille | 2015 | ||
Pekkarinen | Heta | Heta Pekkarinen: Tunnelmakuvia maailmalta. Finnmatkojen instagram-tilin kuva-aiheet ja matkakohteiden kuvaamisen tapa | 2015 | ||
Penttilä | Katriina | Harrastuksesta uraksi. Ammattiverkkopelaajat ja kilpailullinen verkkopelikulttuuri Suomessa | 2015 | ||
Vaahensalo | Elina | Seksuaaliset pelihahmot - seksuaalivähemmistöt ja seksuaali-identiteetti Digitaalisissa peleissä | 2015 | ||
Kaarela | Ville | Aikuinen peleistä oppivan lapsen takana. Vanhempien mielipiteitä ja kokemuksia lasten digitaalisista oppimispeleistä | 2016 | ||
Kesti-Helia | Jere | "Moon landing was a hoax". Salaliittoteoreettiset piirteet katsotuimmissa Youtube-videoissa | 2016 | ||
Tommila | Tiina | Naishahmojen kulttuurisidonnaisuus Persona 3 & 4 peleissä | 2016 | ||
Virtanen | Juho | Mikä koukuttaa? - Ikea Suomen Facebook-julkaisujen konteksti yleisön sitouttamisessa | 2016 | ||
Vuolle-Apiala | Heini | Äänikirjojen käyttö ja saavutettavuus Suomessa lukivaikeuksisen nuoren aikuisen kertomana | 2016 | ||
Adler | Nora | Muotiblogien ammattimaistuminen vuosina 2011 – 2017 Tarkastelussa blogit Uino ja Natalie Vilen | 2017 | ||
Akkanen | Pinja | Festivaalikävijöiden sosiaalisen median käyttö Ruisrockissa kesällä 2016 | 2017 | ||
Kangas | Eero | KONEELLA MIELI? Tarkastelussa Turingin testi sekä Kiinalaisen huoneen argumentti | 2017 | ||
Karilahti | Riku | ”It's about how you play the game” - Peliesineet pelikokemuksen rajoitteina ja mahdollisuuksina Team Fortress 2 -pelissä | 2017 | ||
Kauvo | Anna-Sofia | Kaupallinen yhteistyö ja markkinointi kotimaisissa fitnessblogeissa Tarkastelussa Janni Hussin ja Ilona Siekkisen fitnessblogit | 2017 | ||
Luoma | Sonja | Immersio Mass Effect -pelisarjassa | 2017 | ||
Yli-Kauppila | Nicklas | MILLAINEN ON MOBIILI-MMO? Analyysi kolmen mobiilipelin moninpeliominaisuuksien ja pelielementtien toteutuksesta. | 2017 | ||
Yhteensä 250 opinnäytettä |